Aku mmg kaki chatting. One day, aku b'kenalan dgn sorg jejaka nie yg aku label sbgai Mr.Sweeto = Mr.S sbb dier sgt sweet. I like him. Aritue aku off, so dlm tghari aku xtaw nk buat ape then aku msk la chat utk cari teman berborak. Aku t'jupe Mr.S nie then Mr.S mitak temankan dier utk tengok movie pada malam tersebut sbb itu adalah sebahagian dari kije dia. Aku dgn xbyk tanye trus je setuju, rase sgt senang utk setuju. Sedangkan sblom nie bkn aku xpnh kuar ngan chatters tp aku mesti kenal dah lame then aku pergi dan balik sendiri dari tempat tersebut. Tp dengan Mr.S nie, dia yang datang jemput. Mr.S cakap nanti petang dia akan tepon aku balik. Then, mmg pd waktu petang dia call aku confirmkan balik pasal plan time chatting tue. Lepas dia balik dr kije, trus datang jemput aku then ktorg pegi tgk movie kt tropicana mall. Sblom msok ktorg borak2 dlu. Then dekat tempat nak pas tiket untuk dikoyakkan..........

Mr.S :  Tadi u buat ape je?
Aku  :  Xde ape pown, just bce blog.
Mr.S : I slaloo bce blog politik but I ske bce satu blog nie, dia kapel dgn laki Kristian.
Aku : Eh, I pown bce blog tue jugak. I dah lme follow blog tue. Sgt best kn?
        (time nie aku rase cam nk melompat, sbb satu kebetulan yg unik bg aku)

Then sblom cte tue start, mmg ktorg duk bcerita pasal blog tue. Mr.S ckp dier ske laki tue then aku pon sgt admire dgn laki tue. Gurl tue sgt2 la b'tuah and aku pown doa agar hubungan diorg d'permudahkan.Abis cerita, aku ikot dia blk umah sbb dia nk tkr baju (time tue dia dlm office attire ). Aku tunggu dlm kete, then dia ada jenguk tanye aku ok x. Owh, aku suka dia sbb dia risaukan aku. Kira caring la dia kan? Then kitorg pegi minum2...

Mr.S : Jom kita kawen!
Aku  : U nak kat I ke? I nie bkn cantik pown.
Mr.S : Nak buat ape cantik2, nak ke orang lain duk t'kejar2 kat bini kita.
          Duk umh pown xsenang hati nanti.
Aku  : Tapi I xde duit lagi la.
Mr.S : Ala, I kan ada...
Aku  : Nanti ape pulak org ckp lau sumer guna duit U.
          At least nk bg hantaran, I nk la guna duit sendiri.
Mr.S : Ala..I xkesah la, lgpon buat ape org laen nk taw, kita bdua jela yg taw.
Aku  : Tapi I xreti masak lagi laa...
Mr.S : Xpela, kita makan la kt luar.
Aku :  Mne leh ari-ari makan kat luar
         (padahal aku pegang kata2 'nk ikat suami, dgn masakan kita')
Mr.S : Okla tue mkn kt luar, banyak choice.
           Kalau U masak, ari-ari ikan goreng je sbb tau msak tue je..
           (time nie aku agak rase tcabar, aku akan tunjukkan skill aku nanti...hehe)

Lepas tue banyak kali Mr.S tanya solan same kat aku. Dia tanye aku balik x raya aji nanti sbb dia nk jupa parents aku. (Time nie ati aku dah b'bunga2 sbb dia serious, aku suka lg kat dia). Tapi sbb aku pon xsure lg, jadual kije aku lom kuar lg. Pas Mr.S anto aku blk umh, dia ckp yang malam besok dia dtg jemput aku balik dari kije tp nanti dia akan call aku dlu. Esoknye, mmg dia call aku dlu then btaw yg kwn dia nk datang amek henpon dia balik. (Time nie henpon Mr.S rosak, so pinjam kwn dia punye.) Mr.S cakap yang nanti dia akan tunggu je trus kt bawah office aku. Untuk pengetahuan, umah dia sgt la dekat dengan office aku, dalam 10minit je. So, aku rase tue lg satu kebetulan. Aku abis kije je, dia dah ade kt bwh. Aku rase sgt sronok ble kita blk kije, then someone yg kte suke dtg jemput. Hilang sume tensen2 kije, tenang je. Mr.S ajak aku pegi minum dlu then baru dia anto aku balik. Time kt tmpt minum....


Aku :  Malasla nk minum, I temankan U je k....


Mr.S : Ala...minumla ek?
Aku  : Yerla2...
Mr.S : Nak air ape? (Time nie dia nk g orderkan air)
Aku  : Erm...(t'lintas air laici kt kepala tp blom sempat ckp....)
Mr.S : Laici ea?
Aku  : Aku trus je angguk.
          (Time nie aku rase nk mjerit sbb kebetulan, byk btol kebetulan aku kan)

Time minum tue aku xbyk ckp sbb fikiran aku t'bayang2 kebetulan2 antara aku dan dia. Aku dapat rasekan Mr.S adalah soulmate aku. Dia b'cakap pasal kereta. Dia ckp nk bli kereta baru, dia said sorry sbb kereta dia buruk je and dia ckp nk bli kereta br pown malas sbb dier punye office ngah renovate. Dia cakap nanti dia bli kereta baru and ble nk kuar ngan aku pakai kete tue. Padahal aku xkesah pown dia pkai kereta apa, jgn kereta sorong dah la sbb aku kesian kt dia nak kena bawak aku yang berat ini...huhuhu

Mr.S : Esok nk balik kampung sebab mak suh balik. Knape entah..
Aku  : Jangan2 mak U nk jodohkan U dengan sesape x?
Mr.S : Eh, mne ade macam tue..

Sblom aku turun dari kete, aku ckp kt dia yg balik kampung elok2. Nak je cakap yg jgn balik lame2 sbb nanti aku rindu kat dia and sbrnye aku ske kt dia. Tp aku x t'cakap sbb aku tkot t'lalu awal utk btaw perasaan aku kt dia.

--- > Will be continue....